Onderweg!

20 april 2017 - Bangkok, Thailand

Alles is goed gegaan op Schiphol: we waren er op tijd en Dave en Jeanine hebben we ook gezellig nog even gezien.
De eerste vlucht met Ukraine International was ok. Je moet wel betalen voor je eten aan boord, maar voor een vlucht van 2 en een half uur is dat geen probleem en we hebben toch een menuutje bij de Mac gehaald in NL.
Toen waren we ineens in Oekraïne. Een beetje Rusland in het klein denk ik. Ouderwets, maar wel schoon. De overstap ging vlot, maar dan zie je ineens waarom je € 200,- minder betaald per ticket: je zit praktisch in elkaar en je hebt geen eigen mediaspeelgoed in je stoel ingebouwd zitten. Dan start de film: op een onduidelijk scherm, in het  Russisch of iets wat daar voor doorgaat en met Chinese ondertitels. Niet te volgen dus. Het eten bestaat uit lauwe pasta zonder enige smaak met een soort van kipburger en witte smaakloze saus. Alleen de worteltjes en de komkommer zijn echt vers denk ik. Het toetje is een soort chocolade cake met kersen en die maakt een hoop goed. Buikje in ieder geval gevuld en met een Heineken voor € 4,- is alles zo weg gespoeld. Al met al gaat het goed, maar volgende keer toch maar weer met een golfstaat maatschappij!
Het slapen was niet best in dit krappe toestel. Ook wordt er alleen nog op verzoek service verleend, dus als je niet om drinken vraagt dan droog je uit. Met nog twee uur te gaan komt er een ontbijtje aan: een soort groente omelet met iets dat op kip lijkt. Nou ja: het is beter dan niks. Toch nog een tukje gedaan en inmiddels aangekomen in het Chic Hostel in BKK! Simpel maar schoon. Even gedoucht en dan zometeen chillen in het zwembadje!

1. Nelly en Dirk:
    20 april 2017
    Altijd goed voor je talen, zo'n vlucht! Enne: beter goed aankomen zonder goed eten dan andersom, toch? Wij zijn in ieder geval blij dat jullie goed zijn aangekomen. Moet nu afsluiten: MOET (!!!) koffiedrinken MET APPELTAART!!! van papa. (anders vergrijpt hij zich aan de hagelslag). Veel plezier. Liefs Nelly en Dik/mama en papa