Koh Samui

20 maart 2015 - Ko Samui, Thailand

Het was weer eens tijd om te verkassen.
Om 7.40 werden we opgehaald door onze minivan die ons met een noodvaart naar De Dhon Sak pier in Surath Thani bracht.
Onze chauffeur had naast haast ook nog een andere kronkel: country-covers van bekende nummers en dat schalde de volle 3 en een half uur vol de oortjes in.
Gelukkig waren we daarvan verlost op de ferry, die ons in anderhalf uur naar Samui bracht.
We moesten ff wachten tot ons busje vol zat met betalende klanten, maar al met al bracht deze Thaise rastafari ons vlot naar het Tango beach resort.
We kregen zonder duidelijke reden een upgrade naar een luxere kamer en na wat gezoek naar de juiste sleutel konden weer ons installeren.
We hebben een ruim zwembad, zitten direct aan het strand en de cheeseburger smaakt naar uitgedroogde spons.
Eten hebben we dus ergens anders gedaan. Scooter gehuurd en moven.
Vorig jaar waren ze hier op Chaweng al bezig met bouwen en nu ijs het af: we hebben hier een kopie staan van winkelcentrum Amstelveen. Niks mis mee, maar de restaurants zijn duur en zielloos.
Om de hoek bleek een nightmarket te zitten met prima prijzen, goeie coctails en ik heb Michelle ff een lesje kaarten gegeven (haar lezing zal anders zijn).
Al met al gaan we zo te zien een fijne laatste week in.