Dag 1 en 2 Koh Lanta

18 maart 2015 - Ko Lanta, Thailand

De reis naar Koh Lanta verliep vlot en eenmaal ingechecked bij Sai Naam Lanta Residence zijn we direct het zwembad, dat we vanuit ons appartementje met een trap direct in kunnen, ingeplonst.
Koh Lanta is vergeleken bij vorig jaar een stuk toeristischer geworden, wat wel jammer is, omdat je ziet dat de partycultuur ook hier langzaam binnensluipt. Aan de andere kant zorgt dit natuurlijk ook wel weer dat er banen ontstaan voor de enigszins arme bevolking. Ben alleen bang dat het materialisme, waar voorheen amper sprake van was, ook hier gaat toeslaan en dat het relaxte karakter van het eiland verloren gaat.
Tot zover het maatschappelijke geneuzel. Hoe gaat het hier?
Goed hotel, zon, zee, strand, lekker eten, bruin/rood en prachtige omgeving!
Gisteren hebben we bij het zwembad gelegen en hebben we een scooter gehuurd. We zijn naar "ons" tentje op het strand gegaan, waar we voor 50 bath (€1,50) bbq kip hebben gehaald met salade en natuurlijk moest Martin dr Chang bier bij.
Lekkere wandeling langs het strand gemaakt na het eten en toen nog ff zitten kaarten op ons terras.
Vandaag zijn we om 7 uur eruit gegaan en met Lanta Eco Tours (afval gaat gewoon de bosjes in) op een boottochtje gegaan. Eerst de aapjes voeren in een mangrovebos en toen om een eiland heen gekayakt. Daarna gechilled op Bubu island en aan onze rode gloed gewerkt.
Eenmaal terug bij Sai Naam meteen het zwembad ingesprongen voor de hoognodige verkoeling en nu.. Chillen met een lungo bij het zwembad..
Vanavond gaan we bij één van de vele strandtentjes eten en morgen slapen we uit.
Verschrikkelijk hè.. (zie foto's)

1. Nelly en Dirk:
    18 maart 2015
    De eerste week zit er al weer op! Gaat altijd snel als je het naar de zin hebt. Zie dat jullie veel relaxen - helemaal lekker toch?

Nelly