Drie dagen in Kanchanaburi

25 april 2017 - Kanchanaburi, Thailand

Zaterdag vertrokken we vanuit ons hostel per taxi  naar het busstation voor onze reis naar Kanchanaburi. De busreis was prima en twee en een half uur later kwamen we alweer aan.
We hebben de tassen neergezet en dachten meteen het zwembad in te plonzen, maar helaas moesten we nog een uur wachten tot het schoongemaakt was. Dan maar eten.. En dat was prima!
17.00: ZWEMMEN! Heerlijk dat water! Gedoucht, schone kleding aan en op naar het centrum (plein met stalletjes en de befaamde Bridge over the River Kwai). Veel te donker en dus tijd om weer terug te gaan en een tourtje te plannen.
Bij ons Pong Phen guesthouse de tour gefikst voor zondag en off to bed.
Zondag om 7 uur aan het ontbijt waarbij Virgil een maandvoorraad chili in z'n soep gooide en het overleefde en om 9 uur was het busje daar om ons naar de Erawan watervallen te brengen.
Deze watervallen hebben 7 niveaus, waarbij elke volgende weer een zwaardere route heeft dan de voorgaande. Na 45 minuten bij niveau 7 waren we allemaal totaal uitgeput, maar we hebben daar heerlijk gerelaxed in het koele water dat vol zit met vissen die het eelt van je lijf eten.
Weer beneden geluncht en het busje in naar een grot en de houten brug van de Death Railway bewandeld. Behoorlijk indrukwekkend en toen op de trein gestapt richting de Bridge over the river Kwai. Onze eerste Thaise zuster met een lectuur karretje gespot en even begroet natuurlijk! Op naar het guesthouse en direct weer het zwembad in. Wederom prima gegeten en nu kaarten met een drankje op ons terrasje voor onze kamers.
Maandag? HELEMAAL Niks! Een beetje zwemmen en bruinen voordat we dinsdag terug reizen naar Bangkok en doorvliegen naar Chiang Mai.
Voor nu: Sawadee kap!

1. Nelly en Dirk:
    25 april 2017
    Goh, wat doen jullie veel! Ziet er allemaal heel mooi en leuk uit hoor. Wij genieten met jullie mee.
    Hier alles okee....wel fris weer, haalt het niet bij jullie temperaturen. Tot schrijfs en alweer veel plezier!
    mams en paps